پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227739
شرط ايران براي حضور در مراسم حج
تاریخ انتشار : 1395/11/27 10:24:31
نمایش : 1306
سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: حفظ امنيت جاني و شان حجاج ايراني از جمله شروط ايران براي شرکت در مراسم حج است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدحسين نقوي‌حسيني سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مذاکرات ايران و عربستان براي برنامه‌ريزي در مراسم حج، با يادآوري فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه منا مسئله‌اي نيست که از آن گذشت و آن را به فراموشي سپرد.

وي با بيان اينکه فاجعه منا هم از لحاظ حقوقي و هم به لحاظ سياسي بايد پيگيري شود، افزود: همچنين بايد پيگيري موضوع حادثه فرودگاه جده، حقوق حجاج ايراني و حادثه سقوط جرثقيل در مسجدالحرام به جد پيگيري و نتيجه آن مشخص شود، چرا که اين موضوع براي ما اهميت بالايي دارد.

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي مجلس با تاکيد بر حفظ و تامين امنيت و شان حجاج ايراني، گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين موضوع خسارت‌هاي زيادي داده،‌ چند صد نفر از مسلمانان در مراسم منا و به دليل سوء مديريت سعودي‌ها جان باختند و نمي‌خواهيم اين تجربه تلخ بار ديگر براي حجاج  ايراني تکرار شود، اينها مسائلي است که در مذاکرات 5 اسفند با طرف سعودي بايد مورد بررسي و تاکيد قرار گيرد.

نقوي‌حسيني گفت: اگر دولت عربستان شرايط ايران درباره تامين امنيت جاني، شان و حيثيت حجاج ايراني را بپذيرد، جمهوري اسلامي ايران نيز اين آمادگي را خواهد داشت که در مراسم حج سال آينده شرکت کند، در غير اين صورت امسال نيز از اعزام حجاج به عربستان خودداري خواهيم کرد.

تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html